Om je sneller van dienst te kunnen zijn tref je hieronder een lijst met actiepunten. Als je probleem hiermee niet is opgelost, vragen wij je het formulier in te vullen. Hiermee kunnen we het probleem reproduceren en controleren voor de zoektocht naar een oplossing.

Computer / tablet herstarten

Sluit uw besturingssysteem af en herstart de hele computer of tablet. Bij het opstarten gelieve geen andere programma's te starten, enkel de webbrowser.Probeer altijd eerst een goede / harde refresh met CRTL+R of voor de Mac-gebruikers CMD+R.

Cache legen

Chrome: Druk CTRL-SHIFT-DEL, zorg dat in ieder geval 'Het cachegeheugen leegmaken' aangevinkt staat.

Firefox: Druk CTRL-SHIFT-DEL, kies alles, klik Details, zorg dat in ieder geval 'Cache' aangevinkt staat.

Internet Explorer: Druk CTRL-SHIFT-DEL, zorg dat in ieder geval 'Tijdelijke Internet bestanden' aangevinkt staat.

Safari: Druk CTRL-ALT-E, klik op 'Legen' (Empty).

Voor Mac-gebruikers: CTRL vervangen door Apple/CMD en DEL voor de Backspace knop.

Cookies verwijderen

Browsers

Chrome:
1. Klik op het Chrome-menu in de browserwerkbalk.
2. Selecteer Instellingen.
3. Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
4. Klik in het gedeelte 'Privacy' op de knop Instellingen voor inhoud.
5. In het gedeelte 'Cookies' kunt u de volgende instellingen voor cookies wijzigen en verwijderen.

FireFox:
1. Klik in de menubalk op het menu Firefox en selecteer Voorkeuren.
2. Selecteer het paneel Privacy.
3. Stel Firefox zal: in op Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis.
4. Klik op Cookies tonen, het venster Cookies verschijnt.
5. Selecteer een of meerdere cookies die u wilt verwijderen in de lijst en klik op Cookie verwijderen.

Internet Explorer:
1. Klik op Beveiliging en klik op Browsergeschiedenis verwijderen.
2. Schakel het selectievakje naast Cookies in.
3. Schakel het selectievakje Gegevens van favoriete websites behouden in als u niet wilt dat de cookies voor websites in uw lijst met favorieten worden verwijderd.
4. Klik op Verwijderen.

Safari:
1. Kies Voorkeuren in het taakmenu en klik op Beveiliging. (Het taakmenu bevindt zich rechtsboven in het Safari-venster en ziet eruit als een tandwiel.)
2. Klik op Cookies tonen.
3. Selecteer een of meer cookies en klik op Verwijderen’ of Alles verwijderen.
4. Als u het verwijderen van cookies hebt voltooid, klikt u op Gereed.

iPad:

1. Selecteer eerst het settings of instellingen icoontje op je iPad.
2. Kies hier voor de optie Safari.
3. In het volgende menu kies je voor de optie clear cookies, delete cookies of verwijder cookies.
4. Een bevestigings boodschap zal nu op je scherm verschijnen. Om de cookies te verwijderen kies je voor clear / bevestigen.

Andere browser proberen

Er zijn meerdere browsers waarmee het web bekeken kan worden, probeer of het probleem zich ook voordoet als u een alternatieve browser installeert. Onze voorkeur gaat uit naar Google Chrome. Deze alternatieve browsers zijn gratis te downloaden: Google Chrome, FirefoxSafari.

Andere computer

Probeer het probleem te reproduceren op een andere computer of tablet. Ook kan het probleem zich voordoen door een te beveiligde server / internet verbinding. Probeer het eens bij een collega of andere werkomgeving.

Meld hier je probleem!





captcha